fredag 18 oktober 2013

Inspiration konstnär egen tolkning-skisser

Jag funderade mycket på hur jag skulle göra med den här uppgiften.
Ska jag rita något? Spela piano? Fota? Måla?
Jag var ganska sugen på att göra ett piano cover utav en av Kyarys låtar, men eftersom jag fortfarande inte är så jättebra på piano så tänkte jag att det kanske skulle vara lite för svårt för mig.
Så jag bestämde mig för att rita och gjorde två skisser.

Den första skissen ska föreställa en tolkning på hennes senaste låt ''Invader Invader'', jag hade tänkt rita en massa planeter och ufo:n o.s.v i bakgrunden.
Den andra skissen är en tolkning på hennes första låt ''Pon Pon Pon'' och det är nog den skissen jag kommer använda mig utav. Men istället för att bara rita så kommer jag nog använda mig utav andra metoder också.
Jag ska fylla i och färglägga skissen i paint tool sai och photoshop men hjälp utav min ritplatta. Sen ska jag göra bakgrunden genom att klippa och klistra papper i det mönster jag vill ha och sen klippa ut den färdiga skissen och sätta fast den på bakgrunden. Sen ska jag klistra på ögonbollar, gardiner och kanske lite andra saker som jag tycker passar.

För att jag ska hinna med uppgiften ska jag försöka göra klart skissen och bakgrunden i helgen och även skaffa materialet jag behöver till resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar