torsdag 26 september 2013

Mood board- mitt sociala medie jag


Här är min mood board för mitt ''sociala medie jag''.
Det som är i fokus är vågen som håller de sociala medier som jag använder mest: tumblr, twitter, youtube och facebook. Det jag ville visa med den här vågen är att jag använder facebook mycket mindre än dem andra tre sidorna alltså väger den sidan mindre. Tumblr ikonen är även överst i pyramiden för att visa att det är den sidan jag använder mest och är mest aktiv på.
I bakgrunden har jag saker som jag brukar prata om och lägga upp saker om på olika sociala medier. T.ex. så har jag med två serier som jag brukar prata mycket om: Attack on Titan och Adventure Time, Jag har med några artister/kändisar som jag tycker om och brukar skriva och lägga upp saker om: Danisnotonfire, Cryaotic, Michishige Sayumi, Watanabe Mayu, Masui Mio och Kyary. Jag brukar även skriva och lägga upp bilder på mat och mina kläder, därför har jag med några bilder på mat och lolita-klänningar. Lolita är en klädstil som jag tycker väldigt mycket om och brukar klä mig i ibland.
Jag har också med bilder på cosplay, konvent och ett tv-spel jag tycker om: Persona 4 som jag brukar skriva om på olika sociala medier, oftast tumblr och twitter.
Sen i mitten så är det ett piano som representerar att jag lyssnar mycket på musik och brukar skriva om musik, jag brukar även kolla mycket på piano-videos på youtube eftersom jag själv spelar piano.
Min mood board är väldigt klottrig, men jag ville ha det så för att visa att jag är väldigt ''klottrig'' på olika sociala medier. Jag har många olika intressen och saker som jag tycker om, som inte alltid är ett dugg relevanta till varandra, vilket jag försökte få fram med min mood board.
Jag valde också att ha en blå bakgrund eftersom de flesta sociala medier brukar ha blått som ''tema''.
Här är då min skiss.
I början hade jag först tänkt ha en bild på mig själv i mitten där jag håller i en laptop, för att förtydliga att det handlar om just mig på internet, med de sociala medier jag använder mest ovanför mig.
Jag behöll idén med att ha en klottrig bakrund med saker som jag tycker om, eftersom jag tycker det reflekterar vem jag är på internet väldigt bra.

Det jag skulle kunna förbättrat om jag hade haft mer tid är att förtydliga vilka sidor jag brukar lägga upp saker och vara aktiv, för på facebook och youtube brukar jag bara kolla på vad andra gör. Jag skulle också kunnat vara lite noggrannare med bakgrunden, då eftersom jag inte hade så mycket tid så var jag lite slarvig med den. 

Annars så är jag hyfsat nöjd med min mood board, jag tycker den reflekterar bra vem jag är i sociala medier.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar