onsdag 5 mars 2014

Antireklam slutresultat

 Jag bestämde mig tillslut för att använda min original-idé och göra reklam för America's Next Top Model. Syftet med min bild är att kritisera ANTM eftersom de skickar ut budskapet att man måste vara smal för att passa in. Eftersom det är väldigt många lättpåverkade unga tjejer som kollar på det programmet så kan de få en bild i huvudet att de måste bli smala och gå ner i vikt, vilket kan leda till ätstörningar.


Jag fotade ingen egen bild utav tog en bild jag hittade på google, redigerade ljuset lite och la till texten och loggan i hörnet.

Miljöbilden fotade jag själv dock.


Sen när jag redigerade in min bild så blev slutresultatet det här.

Jag är ganska nöjd med mitt resultat men det finns definitivt saker jag skulle kunna förbättra. Först och främst skulle jag kunna tagit en egen bild för själva affischen och redigerat texten och loggan lite bättre. Jag skulle även kunna förbättra redigeringen på miljöbilden.

Men allt som allt så är jag ganska nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar